: bezoek ons
  • Fotel Forum
  • Hyves
  • Facebook
  • Youtube
  • Flickr
  • Twitter
  • Linkedin
loading

6-Weken Fotografie BasisCu.. | programma


Hieronder staan de voor deze cursus nog beschikbare cursusdata die nog niet vol zijn. SCHRIJF SNEL IN.
nieuws nieuws
  • cursusdata locatie (klik op naam voor hotelinfo)

 

Amsterdam, Nederland
6-weken fotografie basiscursus

 

De 6-Weken Beginners Fotografie Cursus
slechts €285,- p.p. (incl. BTW)
5 x Les op zondagmiddag van 13:15 uur - 15.15 uur
1 x Praktijkmiddag (zondag) van 13.15 uur - 17.15 uur

Voor deze cursus is geen voorkennis vereist.
Slechts 30% aanbetaling bij inschrijving.


Bij de prijs is inbegrepen:
  • topkwaliteit fotocursus
  • lesmateriaal en opdrachten
  • comfortabel leslokaal en schermpresentaties
  • syllabus: digitaal naslagwerk voor thuis

  Zie onze aantrekkelijke kortingen.
Amsterdam

Trefzekerder en Creatiever Fotograferen.
5 lessen van 2 uur en een praktijk middag.


Voor de beginnende fotograaf is het allereerst noodzakelijk te leren omgaan met de basisfuncties van de camera. Dit is de horde. Het obstakel dat belemmert om mooiere foto’s te gaan maken. Al te vaak betekent dit gebrek aan kennis en vaardigheid dat de camera nooit van automaat stand afkomt om de technische mogelijkheden creatief toe te passen naar eigen wens.  Het doel is handmatig onbelemmerd fotograferen. Om de controle over wat er cameratechnisch in beeld gebeurt zoals het hoort bij de fotograaf te houden. Alle voorname aspecten worden behandeld zoals diafragma, sluitertijd, ISO waarde, brandpuntafstand en objectiefkeuze, licht meten en belichtingscompensatie, witbalans en de autofocusstanden.

Maar een foto is natuurlijk niet alleen een cameratechnische registratie van wat zich voor de lens bevindt. Een foto moet ook goed samengesteld worden om deze te laten slagen. Hoe de elementen binnen het beeld gerangschikt worden, in verhouding tot elkaar staan en geaccentueerd zijn bepaald hoe de toeschouwer jouw foto ervaart. Maak een start tot het componeren van betere beelden.


Je gaat anders kijken., zodat je écht gaat zien. Je omgeving, vakanties en reizen kun je meer gaan beleven.

Elke week komen we 2 uur bijeen wanneer je les krijgt van een vakprofessional. Op een mooie locatie geven Fotel topfotografen en fotografie vakdocenten les. Je krijgt leuke opdrachten mee waarmee je aan de slag kan ter ondersteuning aan de voorafgaande lesstof. We gaan foto's bespreken om van elkaar te leren en geïnspireerd te raken van de aanpak anderen. Tijdens de praktijkmiddag leer je onder begeleiding van een topfotograaf meer over de kunst en proces van het fotograferen.

Bij Fotel willen topfotografen en fotografie vakdocenten je niet louter je camera leren bedienen.. maar je echt goed leren fotograferen! Zij zijn allen professioneel fotograaf en geven o.a. ook les op fotografie- en kunstacademies aan aspirant beroepsfotografen.


De benodige fotoapparatuur
Voor deze fotografie cursus heb je minimaal een digitale fotocamera nodig waarbij het mogelijk is sluitertijd en diafragma handmatig te bedienen. Het is wenselijk, maar niet noodzakelijk, dat het een spiegelreflexcamera is. Het heeft ook de voorkeur dat de camera een flitser heeft, ingebouwd of los. Maar ook dit is niet absoluut noodzakelijk.
 
Je eigen ruimte op de website
Door bij ons een cursus te volgen neem je niet alleen ergens deel aan. Je wordt ergens deel van! Een 'community' fotografie liefhebbers. Daarom hebben wij speciaal voor jou ruimte ingericht op onze website. Na jouw inschrijving kun je inloggen om toegang te krijgen tot specifiek voor jou bedoelde pagina's. Je kunt daar o.a. al kennis gaan maken met medecursisten en een eigen galerie beheren om jouw foto's met hun te delen. Je kunt ook jouw gegevens beheren en aan de besloten forum deelnemen die alleen voor deelnemers per cursus toegankelijk is. De ruimte voor je gemaakt op onze website blijft ook na de cursus gewoon beschikbaar, zodat jij daar jouw nieuw gemaakte vrienden kunt blijven treffen.
naar boven
close
inloggen

Bij het inloggen verkrijgt u toegang tot specifiek voor u bedoelde pagina’s.

Wanneer u op “uitloggen” klikt is toegang weer afgeschermd.

wachtwoord vergeten

wachtwoord vergeten

Vul je e-mailadres in en je ontvangt binnen een minuut een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.